بودجه بندی درس زیست کنکور
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبا با استفاده از بودجه بندی درس زیست کنکور ۱۴۰۰ می تونن از اهمیت دروس مختلف نسبت به بررسی سوالات کنکور سال های قبل آشنا بشن و بدونن برای کدوم مبحث باید وقت بیشتری برای مطالعه بذارن و برنامه ریزی دقیق تری برای کنکور داشته باشن .

 

 

همونطور که می دونین کنکور سراسری پلی برای رسیدن به رشته و رتبه دلخواهه و اگر شما در این آزمون موفق بشین قطعا راه های پیشرفت به روی شما باز میشه . یکی از مواردی که عملکرد داوطلبا رو برای موفقیت در کنکور سراسری بالا میبره اطلاع از بودجه بندی درس زیست شناسی کنکور تجربیه .

این بودجه بندی با توجه به بررسی سوالات کنکور سال های قبل جمع اوری شده و داوطلبا می تونن با استفاده از اون بادروس مهمی که بیشترین تعداد سوالات رو در کنکور داره آشنا بشن که همین موضوع شانس موفقیت در کنکور را برای اونا چندین برابر می کنه . در ادامه بودجه بندی زیست کنکور ۱۴۰۰  رو براتون گذاشتیم .

 

 

بودجه بندی درس زیست کنکور ۱۴۰۰

یکی از دغدغه هایی که پیش روی متقاضیای کنکور سراسری قرار داره اینه که از هر درسی چه مبحثی از اهمیت بیشتری برخورداره و سوالات بیشتری ازش مطرح می شه . بودجه بندی درس زیست کنکور تجربی به متقاضی کمک می کنه که نگاه ریزبینانه تری نسبت به مطالب و سوالات مهم داشته باشن با اطلاع از اون بتونن برنامه منظم و دقیق تری برای خود آماده کنن .

سوالات زیست شناسی کنکور ۱۴۰۰ به صورت متنوع از بخش های مهمی طراحی می شه اما اهمیت برخی از بخش ها بیشتره و داوطلب می تونه با اطلاع از بودجه بندی اهمیت هر بخش رو متوجه بشه و بدونه از چه مبحثی در سال های قبل چند سوال طراحی شده و چه بخشی از درس زیست از اهمیت کمتری داره . حالا در جدول زیر بودجه بندی درس زیست کنکور تجربی 1400 رو گذاشتیم .

 

زیست شناسی کنکور تجربی 1400
مبحث تعداد سوالات مبحث تعداد سوالات مبحث تعداد سوالات
زیست شناسی دیروز، امروز و فردا - گردش مواد در بدن 3 سوال جذب و انتقال مواد در گیاهان 2 سوال
گوارش و جذب مواد 3 سوال تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد 3 سوال تنظیم عصبی 3 سوال
تبادلات گازی 2 سوال از یاخته تا گیاه 3 سوال حواس 3 سوال
دستگاه حرکتی 2 سوال تنظیم شیمیایی 0 از ماده به انرژی 1 سوال
تقسیم یاخته 1 سوال تولید مثل 3 سوال تولید مثل نهاندانگان 2 سوال
پاسخ گیاهان به محرک ها 1 سوال مولکول های اطلاعاتی 2 سوال جریان اطلاعات در یاخته 3 سوال
انتقال اطلاعات در نسل ها 3 سوال تغییر در اطلاعات وراثتی 2 سوال    
از انرژی به ماده 2 سوال فناوری های نوین زیستی 1 سوال    
رفتار های جانوران 2 سوال ایمنی 3 سوال    

 

به طور کلی در کنکور سراسری رشته تجربی ۵۰ سوال از درس زیست شناسی مطرح می شه و بر اساس بودجه بندی که از این درس در جدول بالا میشه گفت مهم ترین و بیشترین سوالات از بخش های ژنتیک جمعیت ، گردش مواد ، شارش انرژی در جانداران ، ژنتیک و خاستگاه آن و مطالب ترکیبیه .

برای اطلاع از بوجه بندی سایر دروس کنکور تجربی می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: بودجه بندی کنکور تجربی

 

 

اهمیت بودجه بندی درس زیست کنکور

آگاهی از بودجه بندی درس زیست کنکور از این جهت برای داوطلبا اهمیت داره که می تونن با اجرای صحیح و تکنیک های درست پیش برن و زمان خودشون رو بیشتر برای مطالب مهم و پر تکرار در آزمون های سال های قبل صرف کنن . موضوع دیگه در بحث بودجه بندی درس زیست ۱۴۰۰  ، اینه که شما متوجه میشین که طراحان سوال به چه بخش هایی بیشتر توجه می کنن .

بودجه بندی درس زیست شناسی کنکور یکی از کلیدی ترین و مفیدترین گزینه های پیش روی هر داوطلبیه تا بفهمه که طراحان ، هر سال به چه مباحثی بیشتر توجه دارن . این شیوه راه رو برای داوطلبا هموار می کنه و اگر فرصت کافی برای مطالعه کامل کتاب زیست نداشته باشن می تونن فقط سرفصل های که بیشتر سوال از آن طراحی می شه رو مطالعه کنن و درصد خودشون رو بالا نگه دارن .

اگه شما می خواین در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و ... قبول بشین حتما باید از بودجه بندی مطلع باشین چون در کنکور شما ، زمان زیادی برای پاسخگویی به این درس ندارین و می تونین بدونین که در کدام پایه زیست شناسی و کدام سرفصل ها بیشترین سوالات مطرح میشه .

به طور کلی اطلاع از بودجه بندی زیست شناسی بسیار مهمه چون شناسایی سرفصل های مهم منجر به کسب رتبه های برتر می شه . داوطلبان نظام جدید باید در کنکور تجربی ۱۴۰۰ ،  زیست شناسی پایه دهم ، زیست شناسی پایه یازدهم و پایه دوازدهم را مطالعه کنن که سوالات مطرح شده در این درس به دو صورت مستقل از سرفصل و ترکیبی از چند فصل مطرح می شه . 

در ادامه بخوانید: برنامه ریزی کنکور

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص بودجه بندی درس زیست کنکور تجربی ۱۴۰۰ جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط بوده و تموم سوالای خودتون رو بپرسین . هم چنین با عضویت تو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو می تونین از همه اخبار مربوط به کنکور سراسری مطلع شده و حتی با برنامه هفتگی که کارشناسای تحصیلیکو براتون در نظر گرفتن پیش رفته و برنامه ریزی کنین  .



سوالات متداول

 

1- ✔️ چه جوری می تونیم با مباحث پر تکرار درس زیست شناسی آشنا بشیم ؟

✔️ برای اطلاع از مباحث پر تکرار می تونین از بودجه بندی این درس کمک بگیرین که این بودجه بندی در این مقاله گذاشته شده .

2- ✔️ بودجه بندی درس زیست شناسی چه کمک به داوطلبا می کنه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم ، داوطلبا با استفاده از این بودجه بندی ها می تونن مباحث مهم رو بشناسن و برنامه ریزی دقیق تری انجام بدن .

3- ✔️ چه جوری می تونیم درصد بالایی از درس زیست شناسی کنکور تجربی داشته باشیم ؟

✔️ یکی از راه هایی که باعث میشه بتونین درصد بالایی از این درس تو کنکور داشته باشین اطلاع از بودجه بندی اونه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

منبع : بودجه بندی درس زیست کنکور





:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: